f Z Poznania do Warszawy w 1,5 godz? Kiedy? : Aktualności : Radio Merkury Poznań :: 2019
  Następne na antenie:
   19.00 - Wiadomości, prognoza pogody, sport
        18:56:40 | czwartek | 12.12.2019 | imieniny: Adelajdy i Aleksandra
 
Z Poznania do Warszawy w 1,5 godz? Kiedy? : Aktualności : Radio Merkury Poznań :: 2019


  Polecamy
 Obywatel Gzik donosi
piątek 06-18
g. 08.10
 OCZY W SŁUP
piątek 06-18
g. 18.10
 Poduszkowiec – Noc Dobrych Dźwięków
piątek 06-18
g. 22.05


dodano: 2010-06-10 16:18

Z Poznania do Warszawy w 1,5 godz? Kiedy?

W 1,5 godz. z Poznania do Warszawy, czyli o prawie połowę krócej niż obecnie - takie możliwości daje Kolej Dużych Prędkości. Jej budowa ma się rozpocząć w Polsce za cztery lata. Połączy Warszawę z Łodzią i Poznaniem, a dzięki rozgałęzieniu w Kaliszu - z Wrocławiem. Kolej ma być gotowa w 2020 roku.

O Kolei Dużych Prędkości rozmawiają uczestnicy konferencji, którą zorganizowano na poznańskich targach. Wicemarszałek Wielkopolski Wojciech Jankowiak mówi, że samorząd wojewódzki musi zabiegać, by wstępnie wytyczony przebieg Kolei Dużych Prędkości, został utrzymany. - Jest to linia, która na południu Wielkopolski ma rozwidlać się w stronę Poznania i Wrocławia. To jest linia budowana od podstaw, w całości nowa, w innych parametrach niż te, z których obecnie korzystają nasze koleje. Dlatego ten proces będzie trwał.

Polskie województwa stawiają na kolej regionalną. Wzorem dla części regionów są Niemcy. - Zmiany, związane z renesansem niemieckiej kolei regionalnej, trwały kilkanaście lat. Obserwujemy bardzo duży wzrost ilości pasażerów w każdym kraju związkowym. Wzrosty sięgają nawet 3 tys. procent - mówi Jolanta Skalska z niemieckiej organizacji "Allianz pro Schiene".

Wielkopolska, która powołała własną spółkę, czeka na koncesję na wykonywania pasażerskich przewozów kolejowych w regionie. W tej chwili finansuje przewozy regionalne w ramach ogólnopolskiej spółki, którą założyły samorządy.



UWAGA:
Jedynym dysponentem praw autorskich do materiałów zamieszczonych w serwisie internetowym Radia Merkury jest Radio Merkury S.A. Wykorzystanie tekstów, zdjęć, ilustracji, materiałów dźwiękowych, materiałów filmowych w całości lub we fragmencie w jakikolwiek sposób wykraczający poza indywidualne zapoznanie się z nimi, wymaga każdorazowej pisemnej zgody redakcji.

 

wstecz | drukuj | prześlij dalej | skomentuj

Komentarze czytelników:
Dodał: abv
Dnia: 2010-06-10 15:49:12 obecna trasa umożliwia podróż z prędkością 160km/h - gdyby zlikwidować wąskie gardła z ograniczeniami prędkości, to podróż z Poznania do Warszawy przez Konin i Kutno (ok. 300km) mogła by trwać mniej niż 2h. Natomiast przy zastosowaniu lepszych składów (np. typu Pendolino) na tej linii można by uzyskać prędkości powyżej 200km/h i tym samym dotrzeć do Warszawy w czasie ok. 1,5h. Zresztą w dawnych rozkładach jazdy wówczas ekspres Lech jechał do Warszawy ok. 2h10' - 2h15'.
Dodał: Kolejarz
Dnia: 2010-06-10 20:23:12 Święta prawda. Panie Marszałku ,a ile to będzie kosztować? Proszę o odpowiedz. Pan niema funduszy na wiadukt nad torami w Junikowie jeden wiadukt ,jeden mostek a marzy się nowa trasa .
Radio Merkury nie odpowiada za treść zamieszczanych przez czytelników komentarzy, zastrzegając sobie jednocześnie prawo do ich kasowania w przypadkach ewidentnego naruszenia prawa.
www.kompu.net