| |
dodano: 2008-04-30 00:17 Drapieżna Celine Dion
Nowy album studyjny ma być zwiastunem „nowej” Dion. Artystka nie pokazuje jednak szokująco innego oblicza. Do napisania piosenek zaangażowano wielu sprawdzonych autorów w tym także takich o wyraźnie rockowej proweniencji. Chodzi o Lindę Perry i Kanadyjczyka Aldo Nova związanego z popularną kiedyś grupą Heart.
Płyta składa się z 16 piosenek, dobranych z dużą starannością, pod względem melodyki i charakteru. Jednak w końcowym efekcie muzyka ma zaledwie pop-rockowy wymiar. Ten żywszy nerw brzmienia to zasługa producenta i gitarzysty Johna Shanksa, który miesza gitary z instrumentami klawiszowymi i żeńskimi chórkami w gęstą masę dźwiękową. Ładunek dźwięku jest czasem potężny jak chociażby w nagraniu Shadow of Love.
Dion w doskonałej dyspozycji wokalnej, z swobodą skacze po dużym zakresie skali głosu i z łatwością osiąga potężnego forte. Większą drapieżność prezentuje w piosenkach Eyes On Me, Can’t Fight the Feelin’ i Fade. Są także rozlewne i przebojowe Surprise Surprise czy A Song For You. Z kolei New Dawn. to nawiązanie do pieśni gospel a stopniowanie dramatyzmu w piosenkach to jedna ze specjalności wokalistki.
Nagraniem Eyes On Me Dion nawiązuje do latynoskich hitów, których dużo trafiło w ostatnich latach na światowe listy. W piosence Eyes On Me artystka bez problemu daje sobie radę z gorącymi rytmami nie gorzej niż Shakira. Swoich zwolenników Dion nie zawiedzie i na pewno nie przestraszy. Sceptyków przekona, że jej wszechstronność i wykonawstwo to ciągle nie do końca otwarta karta. Z tak kryształowym głosem można zaśpiewać z ekspresja rocka (Can’t Fight the Feelin’) a nawet bluesa That’s Just the Woman In Me. Album Taking Chances pokazuje, że Celine Dion nie zamierza oddawać korony pierwszej damy show businessu.
Ryszard Gloger |
|
UWAGA: Jedynym dysponentem praw autorskich do materiałów zamieszczonych w serwisie internetowym Radia Merkury jest Radio Merkury S.A. Wykorzystanie tekstów, zdjęć, ilustracji, materiałów dźwiękowych, materiałów filmowych w całości lub we fragmencie w jakikolwiek sposób wykraczający poza indywidualne zapoznanie się z nimi, wymaga każdorazowej pisemnej zgody redakcji.
|