Radio Merkury S.A.

www.radiomerkury.pl



dodano: 2010-05-07 12:45
Kampania reklamowa ESK 2016

Poznań rozpoczął kampanię reklamową w ramach walki o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. W prasie pojawiły się już reklamy miasta. Wkrótce na ulicach stolicy Wielkopolski będą jeździć tramwaje i autobusy oklejone hasłem promocyjnym "Poznańska Burza Kulturalna".

Poza tym kampania reklamowa ma być prowadzona przede wszystkim na lotnisku. Każdy z podróżnych wylatujących z miasta dostanie bilet w kopercie, na której będą wymienione atuty Poznania. Reklamy pojawią się także w autobusach dowożących pasażerów na lotnisko.

W mieście nie będzie bilbordów. Te pojawią się jesienią w Warszawie, kiedy zacznie zbierać się komisja typująca najlepsze kandydatury. W samym Poznaniu duża akcja promocyjna zostanie przeprowadzona podczas wrześniowej konferencji, przyjadą tu wówczas Ministrowie Kultury z Europy i Azji.

Wcześniej, bo już 18 maja w szkołach rozpoczną się warsztaty dla 1500 uczniów. Miasto chce ich przekonać, aby poparli Poznań. Ma ich do tego zachęcić mi.n. komiks wydany specjalnie z tej okazji.

Poznań wciąż czeka na zgłoszenia od mieszkańców, mogą oni proponować elementy, które miasto powinno wykorzystać w walce o tytuł. Wszystko może być uwzględnione we wniosku, który do końca sierpnia trzeba złożyć w ministerstwie. Pierwsza ocena wszystkich polskich miast nastąpi pod koniec tego roku.